Què faràs a l’estiu? El museu no tanquem!

La Nit del Museu Nacional

El 15 de juliol celebrem un any més la Nit del Museu Nacional. Una nit amb portes obertes a tot el museu, música en directe, dansa, circ i gastronomia, de 20 a 1 h de la nit.

Comentaris a peu d’obra de les obres més destacades de la col·lecció permanent, espectacle de  dansa amb la companyia IT Dansa de l’Institut del Teatre i circ, a càrrec de l’Ateneu Popular de 9 Barris. Una programació animada que té el seu contrapunt en el moment de relax a les terrasses: vistes, prendre un refrigeri…

Museum Quiz

Els dimecres de juliol podeu participar al Museum Quiz Summer Tour: Què t’hi jugues, un joc de trivial que quatre museus de la ciutat hem organitzat per passar a la fresca unes vetllades diferents.

El Museum Quiz Summer Tour té el format d’un concurs de tres rondes de 10 preguntes sobre aspectes sovint relacionats amb la temàtica de cada museu, en un ambient distès i tot bevent cervesa.  El primer museu en realitzar el Quiz ha estat el Museu de Ciències Naturals. Les sessions que queden són:

Per apuntar-s’hi només cal ser major de 18 anys i formar un equip d’entre 4 i  6 persones. Us hi animeu?

Casal d’estiu: El misteri de la Sala 45

Els nens i nenes de 8 a 14 anys també s’ho passen bé aquest estiu al museu. Enguany, en la 2a edició del casal d’estiu, hauran de resoldre el misteri de la Sala 45: ha desaparegut una de les pintures més importants del museu.

Una investigació policial per resoldre i jocs de pistes, tallers amb artistes, sortides pel barri… i una màgica nit al museu.

Exposicions temporals i col·lecció permanent

Ismael Smith, la bellesa i els monstres

Fins el 17 de setembre es pot visitar l’exposició dedicada al provocador artista Ismael Smith.  La mostra ofereix, per primera vegada, una visió panoràmica de tota la seva producció, en gran part inèdita, i presenta més de 400 obres que permeten descobrir un personatge extraordinari en la seva complexitat.

Ismael Smith, la bellesa i els monstres abasta tota la trajectòria de l’artista i presenta les múltiples disciplines que va practicar.

Una iconografia provocadora, sarcasme, ambigüitat sexual, misticisme poc habituals en el context del noucentisme, sempre d’ordre, i el d’una societat hipòcrita i conservadora.

Col·lecció del museu

El museu compta amb la col·lecció d’art català més important del món, des de l’art medieval fins a l’actualitat. Al Museu Nacional hi podeu veure la millor col·lecció de pintura mural romànica  i els artistes més representatius del modernisme català, com ara Gaudí o Casas. L’art gòtic i la col·lecció de fotografia completen el recorregut expositiu.
En aquests moments, la col·lecció de Renaixement i el barroc, es troba tancada al públic ja que estem duent a terme els treballs per a una nova presentació que obrirà les portes al públic a finals d’any.

Les 20 obres mestres de la Col·lecció Gallardo Ballart, una de les donacions més importants en la història del museu, ja es poden visitar, en context, a les sales d’art medieval.

Donació Antonio Gallardo Ballart. Noves obres mestres per al museu from Museu Nacional on Vimeo.

Podreu redescobrir la col·lecció d’art modern del museu en clau de còmic si feu l’itinerari: “De vinyeta en vinyeta. Itinerari en clau de còmic per art modern”

També a les sales d’art modern, en el marc del Festival Loop, hi ha 1 vídeo-instal·lació de David Claerbout (sala 78).

Synthesis

Màster de creació artística contemporània de la Facultat de Belles Arts de la Universitat de Barcelona.

Mostra dels treballs de quatre estudiants del màster que es presenta a l’Espai educArt el 6 de juliol i podreu veure fins al 24 de setembre.

Lectura d’estiu

Ara que és temps de vacances, és el moment ideal per gaudir de la lectura. Aquestes són les nostres darreres publicacions, entre les quals podreu trobar el catàleg de les exposicions de Torné Esquius, Lluïsa Vidal o Ismael Smith:

Terrasses-Mirador

Des de les terrasses-mirador dels terrats del Palau Nacional descobrireu una vista panoràmica espectacular de la ciutat: una visió de 360 graus i dels principals edificis i monuments que conformen l’skyline de Barcelona.

A més a més, a la Terrassa-Mirador orientada a l’Avinguda de Maria Cristina, podeu prendre un refrigeri al servei de bar-cocteleria amb l’espectacle de la Font Màgica de Montjuïc als peus. Aquest servei està obert tant de dia com quan les portes del museu tanquen.

A banda, al museu trobareu altres serveis com són la biblioteca, la botiga del museu amb una bona selecció de productes i llibres d’art, cafeteria… Teniu també la possibilitat de practicar activitats autònomes com ara la visita per l’edifici o resoldre els enigmes del museu en família. Tot plegat en un ambient fresc i amb connexió wi-fi.

Per aquells que malgrat tot preferiu quedar-vos a casa, navegar per la col·lecció online o pels itineraris virtuals que us oferim al web sempre és una bona opció, i per als més petits teniu el trencaclosques, la possibilitat d’acolorir algunes làmines i llegir i acolorir el conte de la Caputxeta Vermella il·lustrat per Torné Esquius

Us esperem per compartir una bona estona tots plegats aquests estiu!

Website | + posts
Redacció museu