Continguts web nous, més vistos, més compartits

Aquest últim dijous d’agost reprenem el fil del blog. Us proposem una selecció de continguts nous i dels que han estat més visitats del web i del blog a l’estiu.

Hem renovat la secció d’activitats

El web és una eina viva, en contínua renovació. No només s’hi actualitza el contingut i se n’hi puja de nou. Es fan molts canvis que no es veuen per millorar l’experiència d’usuari. Uns només s’experimenten, d’altres sí que es perceben. Aquest estiu, per exemple, hem renovat la secció d’activitats i l’agenda de la home, i hem estrenat una funcionalitat: a un cop d’ull es pot saber què passa al museu el dia que vulgueu visitar-nos.

Secció d'activitats

Secció d’activitats

Home museunacional.cat

Pàgines més consultades

Les mètriques s’entesten a demostrar que la informació pràctica, com ara horaris, preus, descomptes i gratuïtats, i el com arribar, és la que més es consulta al web, al costat de la informació d’actualitat. I el museu no n’és una excepció.

La pàgina a la qual s’ha accedit més vegades aquest estiu és la de l’exposició actualment en curs, Ismael Smith, la bellesa i els monstres, que revisa a fons la trajectòria d’aquest artista, amb una obra inquietant i variada que a poc a poc va anar caient en l’oblit. Una mostra interessant i imperdible que encara teniu temps de visitar fins al 17 de setembre.

Exposició Ismael Smith, la bellesa i els monstres

També d’actualitat, un dels articles més vistos del blog és el que dona notícia de l’adquisició, gràcies al finançament de la Fundació Palarq, d’una obra excepcional de Lluís Dalmau. Es tracta de la Decapitació de sant Baldiri, procedent de l’antic retaule major gòtic de l’església parroquial de Sant Boi de Llobregat (Baix Llobregat), una de les poques obres que es conserven del pintor.

Decapitació de sant Baldiri (detall), Lluís Dalmau, cap a 1448

Però les mètriques també donen sorpreses i revelen interessos més de fons dels usuaris. Dos itineraris virtuals, aparentment de caràcter oposat, han cridat l’atenció dels “visitants” virtuals: A un cop d’ull i De vinyeta en vinyeta, dues maneres diferents d’acostar-se a la col·lecció.

A un cop d’ull presenta 35 obres que permeten conèixer de molt a prop la diversitat i riquesa de la col·lecció del museu: des del romànic fins a l’avantguarda; des de pintura mural fins a tresors de monedes; des del Mestre de Sant Climent de Taüll fins a Salvador Dalí.

Itinerari virtual A un cop d'ull

Itinerari virtual A un cop d’ull

De vinyeta en vinyeta proposa un recorregut en clau de còmic per la col·lecció d’art modern de la mà dels estudiants de l’Escola Joso. Centre de Còmic i Arts Visuals. Els dibuixants interpreten les obres elaborant-ne una vinyeta que en fa una versió, n’explica algun fragment o algun moment previ o posterior al que hi ha a l’obra, proposa 7 diferències, etc.

Itinerari virtual De vinyeta en vinyeta

Ben mirat, són dues maneres complementàries de visitar el museu, tant virtualment com presencialment. Us animeu a desvirtualitzar els itineraris i venir-los a fer al museu?

Els vídeos que us han interessat i heu compartit

Si jutgem el nombre de visualitzacions dels diferents vídeos que tenim penjats, a banda dels de tipus més promocional, com ara el dels motius per venir al museu, hem de parlar de dos, que alhora representen dos dels eixos més importants del paper d’un museu d’avui: la col·lecció i la seva dimensió social.

Pel que fa a la col·lecció, un dels vídeos preferits és el que explica el procés que, pas a pas, seguien els artistes a l’hora d’executar una pintura al fresc. Podríem dir, doncs, que tracta “del que amaguen” les pintures murals que després es poden veure al museu i ens ajuda a prendre consciència de l’envergadura de la tasca que els mestres medievals i els seus tallers tenien per davant quan havien de decorar en la seva totalitat les esglésies romàniques dels Pirineus.

El segon, segurament per l’impactant de veure com els més joves viuen i expressen la seva vivència amb l’art, és el documental Tàndem, art a l’escola, protagonitzat pels nens i les nenes de l’Escola Miquel Bleach, que posa el focus en la manera com han viscut la seva experiència durant tres anys, en el marc del Projecte Tàndem. Una iniciativa que ha enriquit l’experiència educativa, la qualitat dels aprenentatges i la millora dels resultats acadèmics a través de l’art i el patrimoni, i un canvi metodològic centrat en el treball per projectes on l’art i el patrimoni artístic han estat al centre de l’aprenentatge.

Nens i les nenes de l’Escola Miquel Bleach

Totes aquestes dades, en la seva globalitat, ens ajuden a l’hora de prendre decisions sobre què hem de publicar, com ho hem de fer, en quina plataforma, en quins idiomes, per quins canals ens hem d’adreçar als usuaris, etc. Per damunt de tot, ens expliquen quins són els vostres interessos, què és allò que no us atrau, com voleu consumir la informació, com us comuniqueu amb nosaltres… En definitiva, què espereu de nosaltres i una guia de com ho hem de fer.

I ja sabeu, per estar connectats amb el museu, podeu triar entre les nostres diverses xarxes socials, blog i eButlletí.

De quins temes us interessaria trobar al web o al blog més continguts?

Website | + posts
Redacció museu