Plans per a l’estiu? El museu no tanca!

White Bouncy Castle

De l’11 al 28 de juliol vine a saltar i crear la teva pròpia coreografia dins d’aquest castell inflable de 45 metres! White Bouncy Castle és una instal·lació coreogràfica dissenyat pels ballarins i coreògrafs William Forsythe i Dana Caspersen i forma part de la programació del Festival Grec de Barcelona.

White Bouncy Castle al Museu Nacional. Foto: Marta Mérida

Itineraris per les sales i tallers de creació

Del 2 al 31 de juliol i del 3 al 10 de setembre hem preparat activitats per a fer en grup per descobrir les col·leccions del museu:

• So i color: Una visita dirigida a nens i nenes de 4 a 6 anys en la qual en la sala d’art romànic us rebrà el titella Jeroni amb qui cantarem una cançó.
  • Dansa de fades i follets: Visita i taller d’expressió corporal per a nens de 4 a 7 anys en la que descobrirem les representacions de fades, en coneixerem les característiques, el simbolisme i les connexions amb la natura.
  • Històries en relleu: Descobrirem com treballen els escultors i d’on treuen la inspiració. Utilitzarem el nostre cos i al ritme de la música jugarem a experimentar. Pensada per a nens de 5 a 8 anys.
  • El Ball del Bestiari: Visita i taller d’expressió corporal per a nens i nenes de 6 a 10 anys en el que ballarem amb un munt d’animals fantàstics
  • Retrat i autoretrat: Conversa a les sales i taller de creació pensats per a nois i noies entre 12 i 16 anys.

Exposicions temporals i col·lecció permanent

Oriol Maspons, la fotografia útil / 1949-1995

Primera gran exposició retrospectiva sobre l’obra del fotògraf barceloní Oriol Maspons que permet fer un recorregut per més de quatre dècades d’intensa activitat en els camps del reportatge, el retrat, la moda i la publicitat.

Oriol Maspons, Monique, primer biquini d’Eivissa, c. 1954. Museu Nacional d’Art de Catalunya, dipòsit de l’artista, 2011 © Arxiu Fotogràfic Oriol Maspons, VEGAP, Barcelona, 2019 i Oriol Maspons, Dones ballant (París), c. 1956. Museu Nacional d’Art de Catalunya, dipòsit de l’artista, 2011. © Arxiu Fotogràfic Oriol Maspons, VEGAP, Barcelona, 2019

Antoni Fabrés

Antoni Fabrés, Repòs del guerrer, 1878

Un recorregut per l’obra d’Antoni Fabrés i Costa,escultor i pintor, que en vida va tenir un gran èxit, però que l’inexorable pas del temps, i amb ell les diferents generacions historiogràfiques, han anat oblidant.

El Víbora. Comix contracultural

Un homenatge a la revista El Víbora i als seus autors, quan es compleixen 40 anys de la publicació del primer número d’aquesta mítica revista de comix que va marcar diverses generacions de les dècades del 1980 i del 1990. Es pot veure fins el 29 de setembre!

Col·lecció del museu

El museu compta amb la col·lecció d’art català més important del món, des de l’art medieval fins a l’actualitat. Al Museu Nacional hi podeu veure la millor col·lecció de pintura mural romànica  i els artistes més representatius del modernisme català, com ara Gaudí o Casas. L’art gòtic, la nova presentació de Renaixement i Barroc i la col·lecció de fotografia completen el recorregut expositiu.

Pneumotòrax. Una perforació a l’arxiu-pulmó del Museu Nacional

L’artista i educador Jordi Ferreiro ha investigat la llarga relació que té l’educació amb el museu a partir de la documentació que guarda el nostre arxiu.

Pneumotòrax es presenta a diferents espais del museu com una fuga de tots aquells documents, materials i experiències entre allò artístic i allò educatiu des de l’any 1945 fins al 2000 i que demostren el paper importantíssim de Catalunya com a motor capdavanter en la renovació pedagògica.

Pneumotòrax

No ho diguis a ningú

No ho diguis a ningú és el projecte de Mercè Soler, artista EN RESiDÈNCiA a l’Institut Menéndez y Pelayo durant el curs 2018-2019 i que podeu veure fins a l’1 de setembre al museu.

No ho diguis a ningú, amb Mercè Soler

Terrasses-Mirador

Des de les terrasses-mirador dels terrats del Palau Nacional descobrireu una vista panoràmica espectacular de la ciutat: una visió de 360 graus i dels principals edificis i monuments que conformen l’skyline de Barcelona.

Terrasses del museu

Jocs de pistes i itineraris autoguiats a les sales de la col·lecció

Gratuïtament podeu fer 3 itineraris autoguiats per les sales del museu: El robatori del Bestiari, S’ha pintat un crim, per a majors de 7 anys; i Crims Artístics: Assassinat de cambra destinat al públic adult.

I com a novetat, també podeu fer l’itinerari rimat autoguiat per Renaixement i barroc Veig, veig, molts capells on nens i nenes a partir de 5 anys construiran el seu barret.

Nit Maspons

Per al dimarts 3 de setembre hem preparat la Nit Maspons: Portes obertes a l’exposició Maspons i concert de jazz a càrrec del Gabriel Amargant Quartet, del Taller de Músics, amb repertori d’estàndards de jazz dels anys 50 i 60.

A més a més hi haurà oferta gastronòmica i, projecció a l’aire lliure del film Visages Villages (2017), dirigida per Agnès Vardà i JR.

Oriol Maspons. Retrat Elsa Peretti, 1966. Museu Nacional d’Art de Catalunya, dipòsit de l’artista, 2011 © Arxiu fotogràfic Oriol Maspons, VEGAP, Barcelona, 2019

Molt bon estiu!

Website | + posts