#GivingTuesday: els Amics del Museu Nacional ens sumem al moviment global

Balma Badal

El proper dimarts 1 de desembre de 2020 se celebrarà el #GivingTuesday, un moviment global que vol incentivar i multiplicar les bones accions de les persones. L’objectiu d’aquesta iniciativa és dedicar un dia mundial a celebrar l’acció de donar i participar a les causes de diferents organitzacions amb l’horitzó final d’expandir la solidaritat els 365 dies de l’any.

Es tracta d’un moviment global amb presència a més de 70 països que des de fa nou anys se celebra el primer dimarts de desembre, després del Black Friday i del Ciber Monday.

Giving Tuesday, un dia per donar

El #GivingTuesday s’articula a través d’una plataforma web que dóna visibilitat de manera conjunta a projectes solidaris i busca mobilitzar a tots els ciutadans, famílies, organitzacions i empreses perquè contribueixin en aquest dia mundial de la donació. Cada país participant té la seva pròpia plataforma, i a casa nostra la trobareu a la següent adreça: givingtuesday.cat.

D’entre els projectes que hi tenen presència n’hi ha de socials, educatius, esportius, mediambientals, de salut, recerca científica, cooperació internacional, i també culturals, com el dels Amics del Museu Nacional!

La participació dels Amics del Museu Nacional

Els Amics del Museu Nacional participem en aquesta edició del #GivingTuesday amb la finalitat de fer nous Amics i ampliar aquesta gran família que ja compta amb més de 3.000 membres. La nostra missió principal és donar suport al Museu Nacional d’Art de Catalunya a través de la difusió de la seva col·lecció i a enriquir el fons del museu mitjançant adquisicions d’obres.

Ramon Casas, Ramon Casas i Pere Romeu en un tàndem, 1897

Des de fa gairebé 25 anys, els Amics del Museu Nacional d’Art de Catalunya organitzem activitats (visites comentades, xerrades i conferències, sortides, viatges…) que ens apropen al nostre patrimoni artístic. Aquesta participació dels ciutadans en la vida cultural produeix uns beneficis intangibles que es tradueixen sens dubte en un impacte positiu en la nostra societat.

D’altra banda, els Amics també contribuïm a generar una cultura ciutadana filantròpica gràcies a campanyes de finançament col·lectiu per adquirir o restaurar obra d’art, per comprar llibres per a la biblioteca o per donar suport als projectes educatius i socials del Museu Nacional.

Activitat dels Amics del Museu Nacional
Activitat dels Amics al Museu Nacional

Un moviment a les xarxes

D’altra banda, el #GivingTuesday és un moviment que es mou principalment a través de les xarxes socials, així que si voleu ajudar-nos a difondre la iniciativa només cal que ho expliqueu als vostres seguidors utilitzant el hashtag #GivingTuesday.

Giving Tuesday, campanya per a expandir la solidaritat

D’aquesta manera donaràs visibilitat al projecte i animaràs al fet que altres persones, empreses i organitzacions col·laborin!

En resum, el proper 1 de desembre fes-te Amic del Museu Nacional!

Junts fem museu!

Ens ajudes a seguir creixent?

Website | + posts

Amics del Museu Nacional d'Art de Catalunya