Museus de tot el món hem participat a la #MuseumWeek, del 19 al 25 de juny d’enguany. Durant aquest esdeveniment més de 4.200 museus dels cinc continents hem sincronitzat els continguts per concentrar a Twitter les converses generades entorn uns temes específics per a cada dia de la setmana. Aquesta ha estat la quarta edició en què el museu hi hem pres part activa.
7 dies, 7 temes, 7 hashtags i un tema transversal
Les 7 temàtiques que han vertebrat la setmana dels museus del 2017 han estat: #foodMW, #sportsMW, #musicMW, #storiesMW, #booksMW, #travelsMW i #heritageMW.
Com a mostra de suport a la igualtat de gènere, i a tall de novetat, es va escollir un tema transversal durant tota la setmana: les dones i la cultura. Així, amb l’etiqueta #womenMW, els museus hem publicat tuits d’aquesta temàtica que s’han sumat als que hem fet sobre el tema del dia.
Us oferim una selecció dels tuits més vistos del museu, els que han generat més conversa, durant la #MuseumWeek:
#foodMW
#sportsMW
#musicMW
#storiesMW
#booksMW
#travelsMW
#heritageMW
#womenMW
Algunes dades globals
En l’àmbit mundial s’han generat 373.149 publicacions etiquetades #MuseumWeek, essent la National Gallery el participant més influent. #Museumweek i #WomenMW van arribar a ser tendència (trending tòpic).
A l’estat espanyol s’han generat 35.215 publicacions i el Museo Reina Sofía va esdevenir el participant més influent.
L’impacte al museu
Participar a la Museum Week ens ha ajudat a crear més interacció amb el públic seguidor actual -el doble comparat amb el mateix període del mes anterior- i hem guanyat visibilitat. Representa un notable esforç editorial, tant de planificació, com de creació de contingut, que creiem que es veu compensat per la rellevància que aquests dies guanyem tots els museus.
El nombre total d’impressions que han tingut les piulades del museu és de 82.194. Les impressions que genera una publicació és el nombre total de vegades que es mostra el tuit, és a dir, les vegades que els usuaris l’han visualitzat.
Tuits amb més impressions de la setmana: 3.300 i 2.652 respectivament.
Hem tingut un total de 1.270 interaccions, és a dir, clics als enllaços, retuits, respostes i favorits. La mitjana d’interaccions per dia ha estat de 63 a enllaços i 78 favorits.
La reflexió a fer-nos és veure com l’any vinent podem millorar aquests resultats: crear i donar a conèixer obres i aspectes de l’activitat del museu poc coneguts, preveure una programació més àmplia en castellà i en anglès poden ser factors que ens ajudin a aconseguir-ho.
Heu seguit la #MuseumWeek? Quins temes proposaríeu per l’edició de l’any vinent?
Enllaç recomanat
Women in Culture: 3 questions to Mechtild Rössler, from @UNESCO