Cristina Riera
Aquest article ha estat escrit i editat respectant els criteris de la Lectura Fàcil.
Aquest darrer any i mig ha estat molt dur: molta gent ha mort
i moltes empreses i negocis han tancat.
Les campanyes solidàries no s’han salvat d’aquesta crisi mundial
i també s’han vist greument afectades.
QUINES CAMPANYES SOLIDÀRIES ORGANITZEM HABITUALMENT ELS TREBALLADORS DEL MUSEU?
. Sorteig d’un pernil i una panera per Nadal per recaptar diners
per a una ONG escollida per votació
entre tots els treballadors.
Sorteig desembre 2019 (recaptats 219 € per a la ONG Baixem al carrer del Districte de Sants-Montjuïc).
. El Mercat Solidari on els treballadors venen aquelles coses
que ja no utilitzen i donen els diners a una ONG escollida
per votació entre tots els treballadors.
Mercat Solidari novembre-desembre 2019 (recaptats 1.369 € per a la ONG Baixem al carrer
del Districte de Sants-Montjuïc)
. La festa El Museu en Família on els treballadors poden compartir una tarda
al museu acompanyats dels seus familiars.
. Durant la festa es realitzen activitats lúdiques, com ara visites
a diferents espais del museu, inflables per als més petits
o el tradicional concurs de pastissos que després serveixen de berenar
per a tots els assistents.
Festa El Museu en Família juliol 2019
. Campanya Taps per a una nova vida en col·laboració amb la Fundación Seur.
. A causa de la covid-19, durant aquest darrer any i mig
aquesta és l’única campanya que hem pogut realitzar.
QUINA ÉS LA FINALITAT DE TAPS PER A UNA NOVA VIDA?
. Ajudar a nens amb problemes de salut que necessiten tractaments mèdics
o aparells ortopèdics que la sanitat pública no cobreix
i que la seva família no pot pagar.
. Cuidar el medi ambient amb el reciclatge dels taps de plàstic,
evitant que acabin al contenidor de rebuig.
COM FUNCIONA AQUESTA CAMPANYA?
1. Es recullen taps de plàstic a través de dues caixes grans de cartró:
. Una al costat de les màquines de begudes de la planta baixa d’oficines.
. L’altra, al menjador del personal del museu.
2. Quan el contenidor està ple, avisem la Fundación Seur
que els ve a recollir i els porta a una empresa de reciclatge.
3. Els diners que es guanyen amb el reciclatge dels taps
es donen directament a les famílies d’aquests nens.
QUIN HA ESTAT EL RESULTAT DE TAPS PER A UNA NOVA VIDA?
El 2020, es van recollir al museu 55 quilos de taps de plàstic.
Des que es va iniciar aquesta campanya l’agost del 2017,
s’han recollit 240 quilos de taps.
La Fundación Seur ha ajudat a 171 nens i nenes amb quasi 1.200.000 €
recaptats amb el reciclatge de 6.542 tones de taps
que ha evitat l’emissió de 8.198 tones de CO2 a l’atmosfera.
QUINES CAMPANYES ESTEM PREPARANT PER AQUEST ANY?
Ara que la vacunació està més avançada i que la pandèmia
està una mica més controlada, els treballadors del museu
estem il·lusionats per tornar a organitzar campanyes solidàries.
D’una banda, volem continuar amb les campanyes que ja fèiem
abans de la covid-19, sempre que la situació sanitària ho permeti.
De l’altra, estem pensant en una nova acció solidària
amb plena implicació dels treballadors del museu,
i aprofitar les habilitats personals de cadascun de nosaltres
per ajudar als qui ho necessiten.
Estigueu atents perquè aviat farem una entrada en aquest blog
per explicar-vos amb més detall aquesta nova campanya.
Segur que us sorprendrà!
VOCABULARI
Campanyes solidàries: accions que es fan per ajudar a persones,
animals o coses que ho necessiten.
ONG: aquestes sigles volen dir ‘organització no governamental’.
Són aquelles associacions que es dediquen a finalitats solidàries
sense guanyar diners en benefici propi, sinó pel bé comú
de la societat.
Recaptar: recollir diners.
Activitats lúdiques: activitats que es fan a partir de jocs
per entretenir i divertir a tots els que hi participen.
Aparells ortopèdics: aparells per ajudar a persones
amb alguna discapacitat. Per exemple, una cadira de rodes
o unes sabates especials per a peus operats.
Pandèmia: malaltia infecciosa que afecta a un gran nombre de persones
de tot el món.
Departament de Comunicació