“El museu en família”, una festa d’estiu

Cristina Riera

Avui us parlem d’una activitat lúdica i estiuenca. Aquest mes de juliol hem celebrat la cinquena edició de la festa El museu en família, en la qual els treballadors del museu podem participar acompanyats dels nostres fills, néts, nebots, etc.

La festa va seguir el mateix format que en edicions anteriors, amb algunes novetats. La primera activitat va estar relacionada amb el museu per tal que els més petits coneguessin aspectes nous de les col·leccions o les instal·lacions. Aquest any vam organitzar un concurs de pintura per a famílies a la Sala Oval, on els més petits tenien també el seu propi espai per jugar. A continuació,  el relat de l’experiència.

A cada grup d’artistes se li va lliurar un pack de material format per un cavallet, un llenç, diversos pinzells, un llapis, una goma d’esborrar, gots amb pintures de diferents tonalitats, una paleta per poder fer barreges de colors i un davantal de plàstic per no tacar-se.

Punt d’acollida dels participants a la Sala Oval

Cada família havia d’escollir una obra del museu entre diverses reproduccions de peces de diferents èpoques distribuïdes per les parets de la Sala Oval i fer-ne la pròpia interpretació. Així, es van convertir en artistes, deixant córrer el seu talent i fent volar la imaginació.

Concurs de pintura per famílies

Joan Yeguas, conservador de les col·leccions de Renaixement i Barroc del Museu Nacional, va ser la persona encarregada de valorar les pintures presentades a concurs i decidir-ne els guanyadors. Cal dir que, ateses la creativitat i la qualitat de les pintures,  ho va tenir molt difícil per escollir només tres obres.

Algunes de les pintures participants

Primer premi: família Roca Almirall

Interpretació de la família Roca Almirall de l’obra Sant Jordi matant el drac (Anònim, Finals del segle XV)

Segon premi: família Ruiz

Interpretació de l’obra Tournée du Chat Noir (Théophile Alexandre Steinlen, 1896)

Tercer premi: família Roig Baquero

_1020993 DSC_4560 043886-000_0025-024
Interpretació de l’obra Natura morta amb flors dins una panera i ocell exòtic (Pedro de Camprobín, cap a 1640)

Acabada la sessió de pintura, la festa va continuar a l’aire lliure. A la cinquantena de participants -29 nens i 22 adult- ens esperava el tradicional berenar. Els nens van poder jugar a futbol, a bàsquet, a jocs de taula gegants, fer bombolles de sabó, pintura de cara i saltar i baixar pel tobogan de l’inflable, en el qual, aquest any, fins i tot els adults ens vam atrevir a pujar per convertir-nos en nens durant una estona.

Taller de maquillatge

Jocs de taula

Més activitats a l’exterior

Com sempre, l’experiència ha estat fantàstica i molt enriquidora perquè, d’una banda, els nens aprenen moltes coses noves de l’activitat que es du a terme al museu i, de l’altra, tan petits com grans gaudim tots junts d’una tarda d’entreteniment i diversió, i enfortim relacions, en el marc incomparable del museu.

Vista general de l’espai exterior de la festa

Departament de Comunicació

Cristina Riera