+ Amics + llibres! Com hem fet per adquirir nous llibres per a la Biblioteca del museu

1.638

 

Fulls de vida de Santigo RusiñolEl finançament dels museus s’ha reduït els últims anys i això repercuteix directament en els serveis, com ara les biblioteques, que han vist els seus recursos minvats considerablement per a l’adquisició de fons. Al Museu Nacional, durant el mes d’abril, la Biblioteca, Comunicació i els Amics del Museu ens vam coordinar per dur a terme la campanya de captació de fons + Amics, + llibres! El principal objectiu ha estat aconseguir que la Biblioteca Joaquim Folch i Torres continuï enriquint el seu patrimoni bibliogràfic per mantenir-se com a centre de referència especialitzat en art i seguir oferint un servei de qualitat als usuaris.

Per preparar la campanya de micromecenatge es va dissenyar una estratègia que incloïa una anàlisi i segmentació del públic diana, és a dir, dels col·lectius als quals podíem adreçar-nos per fer-los partícips del projecte, i que establia els diferents canals per adreçar-nos-hi. Vam fixar la previsió de resposta que volíem aconseguir en 6.000 €. Gràcies a la col·laboració de 178 amics l’hem superada i hem arribat als 7.566,10 €!

Funcionament de la campanya

La campanya ha tingut dos eixos estratègics:

1. Amics del Museu Nacional en actiu: es va enviar una carta als 2.540 Amics on se’ls proposaven dues maneres de donar suport a la campanya:

– fer un donatiu addicional a la seva aportació anual (amb imports suggerits de 10, 20 o 50 €).

– apadrinar un dels llibres del llistat d’adquisició prioritària penjat al web, i es donava l’opció que el seu nom (o el de la persona que es volgués designar) figurés al registre bibliogràfic del llibre al catàleg de la Biblioteca.

2. Públic visitant del museu i col·lectius afins (bases de dades de persones interessades en els Amics i en el museu, antics Amics de baixa, etc): se’ls va animar a fer-se Amic durant el mes d’abril amb el compromís de destinar íntegrament la quota d’adhesió a l’adquisició de llibres per a la Biblioteca. Aquestes accions es van fer a través d’una e-postal, dels butlletins digitals del museu i dels Amics, de les xarxes socials del museu i, en el cas dels visitants, per la distribució d’un punt de llibre.

Epostal Amics del MNAC

Resultat de la campanya

La resposta dels Amics del Museu Nacional ha superat totes les expectatives. A través dels donatius addicionals i dels apadrinaments directes han aportat el 82% del total recaptat:

Resultats campanya micromecenatge Biblioteca MNAC.jpg

 

La imatge de la campanya

La imatge de la campanya +Amics, + llibres! que ha unificat tots els elements de comunicació és Fulls de la vida (1898), del pintor i literat Santiago Rusiñol, un cartell amb què l’artista volia donar a conèixer la seva darrera obra literària, publicada l’any 1898, i que podeu veure a la nova presentació de la col·lecció d’art modern del museu.

Biblioteca MNAC Campanya Micromecenatge

 

Us sembla bona idea demanar la col·laboració de la societat per a l’adquisició de llibres per a la Biblioteca?

 

Cristina Martí
Amics del Museu Nacional

Jana Soto
Biblioteca

4 Comentaris

  • MARIA ROSA JAQUEMOT BALLARÍN
    27 de maig de 2015 - 7:14 am | Enllaç permanent

    Em sembla una idea molt bona.

  • Pingback: Blog del Museu Nacional d'Art de Catalunya » Els Amics del Museu Nacional ens sumem al #GivingTuesday

  • Pingback: Blog del Museu Nacional d'Art de Catalunya » Cap a un nou model de biblioteca de museu

  • Deixa un comentari

    L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

    CAPTCHA * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.