Exposicions que viatgen: Programació 2019/ 2

Museu Nacional d'Art de Catalunya

Donar a conèixer la col·lecció a d’altres ciutats i a l’estranger és una línia de treball en constant creixement al museu. Recentment hem presentat la programació d’exposicions del Museu Nacional d’Art de Catalunya per al 2019.  Us presentem, ara, les exposicions que tindran lloc fora del museu, fruit de la col·laboració amb institucions culturals nacionals i internacionals.

Blau

Prenent com a punt de partida el conjunt de relats que conformen el llibre de Rubén Darío, Azul,  aquesta exposició proposa un viatge per totes les tonalitats del color que va definir el moviment modernista.

Entre d’altres protagonistes comptarà amb obres de Vincent Van Gogh, Santiago Rusiñol, Joaquim Mir, Hermen Anglada-Camarasa, Ferdinand Hodler, Gustave Courbet, Martí Alsina, Joaquin Torres-García o Segundo de Chomón, entre d’altres.

Organitzada conjuntament per l’Obra Social “la Caixa”, el Museu Nacional d’Art de Catalunya i els Musées d’Art et d’Histoire de Genève, Blau es podrà veure al CaixaForum de Sevilla, Saragossa i Palma.

Joaquim Mir, Or i atzur, cap a 1902

Poètiques de l’emoció

Poètiques de l’emoció revela la capacitat que, a través de la història, ha tingut l’art per commoure’ns.

Ho farà a partir d’alguns noms essencials de la Col·lecció ”la Caixa”, com Bill Viola, Shirin Neshat Esther Ferrer que dialogaran amb obres de la col·lecció del Museu Nacional, des de peces d’art medieval fins a altres d’art modern, al costat de nombrosos préstecs d’altres institucions.

Organitzada també per l’Obra Social ”la Caixa” amb la col·laboració del Museu Nacional, es podrà veure al CaixaForum de Barcelona, Saragossa i Sevilla.

La imatge del taller de l’artista

Mostrar la representació de l’entorn creatiu dels artistes, un tema molt visitat per la pràctica artística vuitcentista, és l’objectiu d’aquesta exposició que tindrà lloc a la Biblioteca Museu Víctor Balaguer de Vilanova a la tardor de 2019.

L’exposició, que traurà a la llum els espais de creació dels artistes, els seus tallers, inclourà una selecció de pintures, dibuixos, gravats, fotografies i cartells, provinents de col·leccions públiques i privades. Moltes de les obres són desconegudes pel gran públic.

Segundo Matilla, Autoretrat, 1907

Alfons Viñals, Taller de Josep Lluís Ràfols Gassó

Alfons Viñals, Taller de Josep Lluís Ràfols Gassó, 1888. Museu Víctor Balaguer (Vilanova i la Geltrú)

The city of artistic miracles

El Museu Nacional col·labora en una gran exposició sobre la Barcelona artística del modernisme fins als anys 1930 que es podrà veure durant a cinc museus i galeries d’art del Japó.

Nagasaki, Himeji, Sapporo, Shizuoka i Tòquio són les ciutats que recorrerà aquesta exposició. S’hi presentaran unes 120 obres: pintures, escultures, dibuixos, fotografies, maquetes, plànols i objectes que parlen de la transformació de la ciutat i l’extraordinària efervescència artística que va viure durant les últimes dècades del segle XIX i les primeres del XX.

El viatge s’inciarà a Nagasaki l’abril de 2019 i finalitzarà a Tòquio l’abril de 2020.

Ramon Casas. Interior del Moulin de la Galette, cap a 1890-1891

Ramon Casas. Interior del Moulin de la Galette, cap a 1890-1891

Treure les obres fora del museu i circular-les per altres ciutats del país i internacionals és una molt bona manera de projectar la col·lecció al món i fer conèixer el nostre patrimoni artístic i històric.

Enllaços relacionats

Dossier de premsa programació 2019 (pdf – 18.3 Mb)

De correu per a l’exposició “Gaudí. Barcelona 1900” al Brasil, blog del museu

Website | + posts